Witam, od czasu zakończenia The Wire (oglądałem to pierwszy raz gdy wyszła wersja w HD), czuje jakąś pustkę, nie przerywałem tego serialu oglądając inne, więc teraz gdy się skończył, nie mogę wrócić do seriali, które oglądałem wcześniej tj. Gotham itp. Są moim zdaniem żałosne... niewiem co mi się zjeb** w mózgu, ale już mi nie dają takiej przyjemności z oglądania...
Możecie mi polecić coś co warto obejrzeć? Bo coś trzeba oglądać, ale w tym momencie jestem w kropce...
Six Feet Under, [Br]eaking [Ba]d, The Sopranos, Oz, Twin Peaks, Deadwood, Mad Men, Rome, The Shield - mój top 10 (razem z The Wire) i gorąco Ci je polecam, WARTO! :)
Gotham nie widziałem i nie obejrzę już niczego od Hellera, Mentalista mi wystarczy.
Miałem podobnie :D. Na poziomie The Wire znam tylko: Gomorra i The Sopranos.
Z innych dobrych seriali mogę polecić np. Most nad Sundem, Luther, The Americans, Breaking Bad, Utopia
Miałem to samo. The Shield - po prostu musisz to zobaczyć. W moim prywatnym rankingu The Wire jest na 2gim miejscu. Na 1 jest właśnie The Shield.
Obejrzałem prawie 3 sezony The Shield. W ogóle mnie nie wciągnął. Wręcz przeciwnie, zaczynałem mieć wywalone na to co się stanie dalej z głównymi bohaterami, aż się znudziłem całkowicie.
Jezeli podobala wam sie Gomorra to tak od siebie polecam inny wloski serial "Romanzo Criminale". Jest tez film,ale serial duzo lepszy!Polecam:)
Gomorra - genialny! Z seriali, które widziałam w tym roku jest w moim TOP 3 :) U mnie również masz piwo :D
Bez przesady z tym "żałosne" - trochę niższy poziom, ale nie miałem tak, że nie mogłem nic oglądać po Wire. Dla mnie na tym samym poziomie jest Sopranos i Oz na pewno.
Nie dziwię się reakcji autora postu, bo "The Wire" to po prostu najwybitniejszy serial wszechczasów; takie stężenie realizmu, niezwykła przenikliwość i dbałość o szczegóły, tak kunsztownie napisany wielopoziomowy scenariusz, z mistrzowsko knutymi wielowątkowymi intrygami, ogrom poruszanych kwestii, tak kapitalne postaci jak McNaulty czy Omar... to całkowicie naturalna reakcja, że po nim olbrzymia większość seriali wydaje się po prostu śmieszna i naciągana...
Piękna puęta dla tego wyśmienitego serialu, wszystko co tu napisałeś się zgadza, za postać McNaulty'ego powinien dostać oskara, bo to co on zrobił jest nie do opisania jak na aktora serialowego.
Przez Omara, postanowiłem zobaczyć Boardwalk Empire, i powiem szczerze że nie żałuje, nie jest tak genialny jak "The Wire" ale z czystym sumieniem go mogę polecić.
to zobaczcie sobie jeszcze The Night of ;) pojawiają się tam dwaj aktorzy z The Wire, w tym Michael Kenneth Williams
Dawniej seriale w których błyskotliwy detektyw nagle odnajdował "pattern" i rozwiązywał sprawę gapiąc się 10 minut na plan miasta z zaznaczonymi miejscami zbrodni - tylko odrzucały.
Już po obejrzeniu "The Wire" budzą po prostu mdłości.
Przyznaję że miałem początkowo problem ze śledzeniem mnogości bohaterów (czarni w dodatku mieli ksywki) i wątków. Podobnie z wejściem w ten lokalny światek pogaduszek dealerów i prostackich ale pociesznych wygłupów dokerów.
A chyba największym atutem jest pokazanie jak gromadka nieudaczników i zesłańców z piwnic komisariatów we właściwych warunkach łapie "bluesa" i pokazuje prawdziwe policyjne RZEMIOSŁO. Zbudowane na pracy a nie fajerwerkach godnych wróżki.
Trudno było w to wejść, jeszcze trudniej wyjść. Teraz jestem sierotą i profilaktycznie nie oglądam seriali z tego gatunku żeby się nie pienić.
Prawdopodobnie nigdy nie powstanie nic równie dobrego...
za to podpisuje sie pod poleceniem: Gomorra, Rome, The Sopranos, Forbrydelsen i może The Americans
Widziałem bardzo wiele seriali i dwa które dorównują (choć oczywiście zupełnie inna tematyka) to The Larry Sanders Show, Enlightened i Ghost In The Shell Stand Alone Complex(ten dorównuje The Wire ładunkiem intelektualnym i skomplikowaniem)
Boardwalk Empire, Sopranos i Oz to też niesawowite seriale, nie warto ich porównywać, są klasą samą w sobie.
Obejrzyj Homicide: Life On The Street oparty na książce Davida Simona(scenarzysty the wire).
Akcja dzieje się także w Baltimore. Pierwszy sezon to masterpiece totalny, kolejne sezony, nie licząc dwóch ostatnich też są świetne.
Simon zrobił też Generation Kill(wojenny), The Corner(o ćpunach i też Baltimore) i to też znakomite miniseriale.
Treme, choć narracyjny styl czerpie z The Wire wydawał mi się strasznie nudny. Nie polecam, ale możesz rzucić okiem.
Z mniej znanych polecam The Kingdom(o zawodnikach mma), Enlightened(arcydzieło), Romanzo Criminale, Looking(gejowski ale świetny), Eastbound and Down, Veep generalnie prawie wszystko co zrobiło HBO(to nie telewizja to HBO), oni są po prostu najlepsi.
Alkard łap, mam od zawsze ten stan o którym piszesz, oczywiście są inne świetne seriale, ale filtruje bardzo dużo, zanim znajdę jakiś na poziomie. Ten Cie nie rozczaruje, klasyk http://www.filmweb.pl/serial/Na+granicy+cienia-2011-622954
Panowie macie wszyscy świetny gust! Jakby ktoś chciał pogadać o najlepszych serialach świata i filmach to na fejsbuku: Damazy Włodarczyk
Pozdrawiam!
ps. tu nie mogę wysyłać wiadomości
Banshee to zupełnie inna liga, serial który ma mało sensu, głupią fabule i denerwujące postacie.
Czy ja wiem, mi 2 pierwsze sezony się podobały, 3 to już faktycznie porażka. Wiesz dla mnie The wire to najlepszy serial jaki oglądałem. Cenie, że opowiedzieli historię i po 5 sezonach skończyli bez zbędnego przedłużania. Do tej pory szukam serialu, który chociaż zbliży się do poziomu The wire.
Ja obejrzałem jeden sezon banshee i to raczej wymęczony, bo w ogóle mnie wciągnął.
Ja skończyłam go oglądać parę dni temu i jestem w dokładnie takim stanie... Pustka i smutek. Po prostu nie wiem co ze sobą począć...tak się wkręciłam w ten serial i tak bardzo mi go brakuje, że chodzę zła i wkurzona. Też szukam podobnie dobrego serialu, by zapełnić dziurę w sercu.
Ja miałem bardzo ciężkie czasy gdy skończyłem ten serial :) Ale emocje już opadły więc z czystym sumieniem mogę polecić Boardwalk Empire - Ozz - The Shield - Shameless - Sons of Anarchy (to polecam najbardziej).
Nie bądź wkurzona ! Zaraz znajdziesz coś fajnego :)
Dzięki! :) dziś czytając tu posty, stwierdziłam że ściągnę Oz. Wieczorem zacznę oglądać. Ale normalnie ciągle jeszcze żyję w The Wire...
Data wystawienia mojej oceny na FW sugeruje, że skończyłam the Wire w kwietniu zeszłego roku i dalej jestem w fazie "poszukiwania", a więc życzę Wam powodzenia ;-)
Mam dokładnie tak samo, naprawdę nie oglądałem chyba lepszego serialu kryminalnego i szczerze true detective to się może schować. Tutaj nie ma jakiś głębokich przemyśleń, nie ma ukrywanych sekretów itp, jest po prostu zwykła brudna policyjna robota.
Z niewymienionych powyżej i bardziej cenionych przeze mnie seriali TV w podobnej tematyce polecam: Bezkarni - Braquo (2009), Boss (2011), Ray Donovan (2013).
Nie polecaj mu The Boss, bo to tak jakbyś go pchnął ubranego w pas cnoty między uda pięknej kobiety. Odpowiedzialny za przerwanie tego serialu powinien jeszcze odsiadywać wyrok.
prawo ulicy dopero zaczołem,jest wybitnym serialem.Co do pustkii miałem tak po Breaking Bad,wiele dożucić nie mogę,ale Ray Donavan,Fargo i Hell on wheels dają radę(w tej kolejności).
Najlepsze seriale jakie widziałem to te:
Latający cyrk Monty Pythtona 1969-1974 - imdb 8,9
Shogun 1980 - imdb 8,0............................3 ZŁOTE GLOBY
Allo Allo 1982-1992 - imdb 8.3
Robin of Sherwood 1984-1986 - imdb 8,5
Północ - południe 1985-1986 - imdb 8,1
Twin Peaks 1990-1991 imdb 8,9 (Kiedyś 9.4)......3 ZŁOTE GLOBY
Przystanek Alaska 1990-1995 imdb 8,2...........2 ZŁOTE GLOBY
X-Files 1993-2002 imdb 8,7 (kiedyś 9,0) ...........5 ZŁOTYCH GLOBÓW
Przyjaciele 1994-2004 imdb 9,0
Oz 1997-2003 imdb 8,8
Sopranos 1999-2007 imdb 9,2.................5 ZŁOTYCH GLOBÓW
Kompania braci 2001 imdb 9,6...............1 ZŁOTY GLOB
Szesc stóp pod ziemia 2001-2005 imdb 8,8....3 ZŁOTE GLOBY
The Wire 2002-2008 imdb 9,4 (kiedyś 9.7)
The Shield 2002-2008 imdb 8,7...............2 ZŁOTE GLOBY
Lost 2004-2010 imdb 8,5 .......................1 ZŁOTY GLOB
Deadwood 2004-2006 imdb 8,8...............1 ZŁOTY GLOB
Rzym 2005-2007 imdb 8,9 (kiedyś 9.2)
Planeta Ziemia 2006 imdb 9,5
Dexter 2006-2013 imdb 8,8 (kiedyś 9,1)......2 ZŁOTE GLOBY
Mad Men 2007-2015 imdb 8,7 .....................5 ZŁOTYCH GLOBÓW
Breaking Bad 2008-2013 imdb 9,5 ...............2 ZŁOTE GLOBY
Sherlock 2010-2014 imdb 9.3
Luther 2010-2015 imdb 8,6.........................1 ZŁOTY GLOB
Czarne lustro 2011-2013 imdb 8,8
Gra o tron 2011-2018 imdb 9,5 ...................1 ZŁOTY GLOB
Homeland 2011-2016 imdb 8,4....................5 ZŁOTYCH GLOBÓW
Utopia 2013-2014 imdb 8,5
House of cards 2013-2016 imdb 9,0
Vikings 2013-2016 imdb 8,6
Cosmos 2014 imdb 9,4
Detektyw 2014-2015 imdb 9,1
Fargo 2014-2015 imdb 9,1 .....................2 ZŁOTE GLOBY
Gomorra 2014-2016 imdb 8,7
Narcos 2015-2016 imdb 9,0
Resztę seriali jakie widziałem nie zrobiło na mnie wrażenia.
Tudors, Borgias solidne. Prison Break, Spartacus, Walking, The 100 pełne absurdów z przeciętnym scenariuszem, drewnianym aktorstwem i kiepskimi dialogami.
Jedyne seriale do których wracałem wielokrotnie to Robin of Sherwood oraz Twin Peaks.
Dwa razy widziałem X-Files, Rzym.
Robin of Sherwood oraz Twin peaks ma niesamowity klimat.
Natomiast X-Files i Twin Peaks to jedyne seriale poważne z odcinkami pełnymi genialnego humoru.
Najlepsze seriale jakie powstały to Twin Peaks, Sopranos, The Wire, Breaking Bad.
Ale bardzo podobają się mi też Robin of Sherwood, Rzym, Gra o tron, Dexter (do końca 4 sezonu),
X-Files (do końca 7 sez), Detektyw (1sez), Fargo, Gomorra.
ja bardzo polecam (poza serialami wymienionymi przez innych powyżej) Southland, mi osobiście przypomina i kojarzy się z The Wire
Dzięki za podpowiedź w temacie SOUTHLAND. Rzeczywiście realizmem i narracją jest zbliżony do The Wire I wybija się baaardzo. Ja od siebie polecę BLACK SAILS. Dojrzałość scenariuszowa, klimat, psychologia postaci, polityka. Wyjątkowy.
Po 2 latach od publikacji tego postu, chciałem Wszystkim serdecznie podziękować za liczne odpowiedzi .
Większość z nich mi się podobała, kilka z nich nawet bardzo (Gomorra, The Boss, Peaky Blinders,Ozz i oczywiście the Shield).
Mam jeszcze wiele seriali przed sobą, oczywiście z tych wymienionych przez Was .
Jednak jeżeli chodzi o poważny poziom seriali , jesteście niezastapieni :)
Ave